Sunday, June 10, 2007

İNTERNET REKLAMCILIĞI

Teknoloji geliştikçe ve sanal dünya günbe gün içimize işlemeye başladıkça ve 1990’ların gelmesiyle birlikte artan kullanıcı sayısına bağlı olarak, online reklamcılıktada bir patlama meydana geldi. Bu patlamanın ileriki yıllardada kendini katlayarak devam etmesi bekleniyor ve Cem Topçuoğlu bununla ilgili olarak, internet reklamcılığının 2006 yılında %20 oranında büyüdüğünü 2010 yılına kadar %84 oranında büyümesinin beklendiğini söylüyor.


İnternet reklamcılığı’nın ana hedefi, anında ve gerçek raporlama ve size ilgili ziyaretçilerin, sitenize geldiği zaman tanınabilmesidir.

Size hedef kitlenizin, potansiyel müşterinizin ayak izlerini sunar. Eğer, tek bir sitede veya onlarca sitede, yaptığınız kampanyadan gerçek zamanda, bir şifre ile log-on olup, bilgi alamıyor, ziyaretçilerinizi takip edemiyorsanız, bu kampanyanın çok fazla bir getirisi olmayacaktır.Sanırım bu nokta, geleneksel reklamcılığın internet reklamcılığından ayrıştığı en önemli nokta. Çünkü internet reklamcılığında yapılan ölçümlemelerin neredeyse hiçbiri geleneksel reklamcılık için söz konusu olamaz.

İnternet reklamcılığının sektöre ve reklamcılara sağladığı bir takım yararlar olduğu gibi tabi bazı sorunlarıda içinde barındırır ve en temel 4 sorunu vardır. Bunlar;

1) Yapay tıklama
2) Yapay gösterim
3) Yanıltıcı ziyaretçi trafik raporu
4) Reklam veren yada reklam alan sitenin yayınının kesintiye uğraması.


Fakat yukarıda varolan internet reklamcılığının günümüzdeki sorunları, inanıyorum ki yakın gelecekte çözülecek ve geleneksel reklamcılıktan daha çok kullanılır hale gelecek. Çünkü sanırım bundan seneler öncede bu noktaya gelineceği belki tahmin bile edilemezdi.

Sektörde ilk sıralarda olamasa dahi hatta TV reklamlarının öneminin yerini alamasa bile, her geçen gün kendini geliştirip, şuan varolan sorunlarını çözerek yoluna gelişerek devam edeceğini ve daha çok müşteri portföyüne sahip olacağını düşünüyorum.