Sunday, June 10, 2007

GERÇEK ZAMANLI İLETİŞİM
“İnsanın bilgisayar programı ile arasında kurduğu dialog” olarak tanımlanan interactivity; teknolojini yeni yüzlerinden biridir. Interactivity; web tabanlı portallar, cep telefonları, PDA'lar, çağrı cihazları, masaüstü bilgisayarlar gibi noktalardan, gerçek zamanlı iletişim kurulmasını sağlamaktadır.
pazarlama, reklam ve PR sektörü için bu kavrama bakacak olursak; pazarlamada, en önemli şart insanı, tüketiciyi çekmektir yani tüketici ile birebir kurdukları iletişim pazarlamanın interaktif bir süreç yaşadığını gösterir.
Reklam sektöründe ise durum biraz daha farklı, tek yönlü bir iletişim var ve artık reklamların internete taşınmasını sağlamıştır bu kavram. Çünkü artık bir sitede aktif olarak surf mü yapıyorsunuz yoksa sadece bir kere clicklediniz mi araştırılabiliyor ve ölçümler yapılıyor. Bu kısa bir süreç değil belki 6 ay kadar sürebiliyor ama bu kavram ve internet gerçeği daha çok içimize işledikçe internette varolabilmekte sanırım güçleşecek ve araştırmalarda daha kısa zamanda sonuç verecek.

PR sektöründe ise durum tamamen çift taraflı olarak gerçekleşmektedir. Bu yüzden geri dönüşüm hızlıdır çünkü samimi bir iliki vardır. PR da durum bazen tamamen çift yönlü olmasada reklam kadar tek yönlüde değildir. Tüketiciyi çekmek için çok yönlü bir ortam söz konusudur burada.

Kısacası; teknoloji günbegün ilerleyecek ve insanlar bu sürece her geçen gün daha fazla ayak uyduracak. Sosyal yapının değişimi ve uyarlanması gerekiyor belki bu kavramın verimli bir şekilde işlemesi için ama insanlar ayak uydurdukları zamanda kimse bence onları durduramayacak.