Thursday, April 20, 2006

REKLAM, ÇİZGİ ÖTESİ YA DA HER NEYSE...

Reklamcılık Manifestosu
Nereye kadar uçabiliriz?, En büyük neyi hayal edebiliriz?, Ne kadar sıradışı olabiliriz?, Bilinen formülleri ne kadar alt üst edebiliriz?, İletişimle ne kadar beslenip güçlenebiliriz?.... Tüm bu sorulara "SINIRSIZ" cevabını verebileceğimiz tek bir yerdeyiz : "Reklamcılık"
* Yaratma gücümüzü bir ihtiyaç yaratmada değil, varolan ihtiyaca çözüm yaratmada kullanıyoruz ve hep böyle kullanmalıyız.
* Gelecekte, reklam sektörü sayesinde ürünler bilinir olmaktan çıkıp, daha çok istenilir ve talep edilir olacaklardır.
* Reklam öyle dışarıdan görüldüğü gibi yanlız 6 harfli değildir! Yani dışarısı ile içeriden yaşanışı asla bir değildir!
* Herşeyden önce reklam, manevi bir yatırımdır. Duygularla oynamadan, demogoji yapmadan gerçekçi olarak sunar kendini.
* Devantajın içerisinde bile bir avantaj vardır. Sanırım bir reklamcı bunu görebilmeli hatta herşeye öyle bakabilmeli.
* Her iş gibi reklamcılıkta bir meslektir. Üstelik biz işimize "hayal gücü de" katarız. Çizgi ötesini yaşarız. Ürünümüz ne olursa olsun bu sınırsız noktada ona artı değer katarız.
* İşin içinde itibarda var tabi... Reklamın R'si olmasada bunu atlamamalıyız. Zengin olma hayali ile girerseniz bu işe, işin içinden çıkamazsınız. Hayalimiz iyi bir itibar sağlamak olmalıdır!
* Ürün-tüketici-müşteri üçgeni arasında ki en güçlü köprüler reklam sayesinde kuruldu. O yollarda kiminle ve kaç kere gidip geleceğiz? Yaptığımız işe olan inançla ve tabi ki bunuda cevabı sınırsız...
* "Tüketiciyi, sektördeki insanlar gibi farklı düşünmeye yönlendirmeyi başarmak" bence asıl yaratıcılık bu!
* Yada, yaratılığı tüketiciye bıraktığın izlemini vermek bile bir güven yaratmaktır aslında. Nike ' ın "kendi ayakkabını kendin yarat" kampanyasında olduğu gibi...
* Belki de; ifade özgürlüğünü zorlayabileceğimiz, bazen zorlayıp zincirlerini kırdığımızı belli etmeyeceğimiz bir yerdir burası:)
* Meraklı mısın?... Peki yazıları resim ve biçimlerle farklı sunmaya hazırmısın? O zaman ne duruyorsun? Ben başladım bile...
* İlgi çekeceğim... Peki ama nasıl? Gözlerini kapat ve hayal gücünü çalıştır... yada empati kur :))
* "İyi" 'nin tek rakibi ve üstü vardır: "En iyi". Bu yüzden yaptığımız her işe iyi diyelim. Diyelim ki; ne kadar iyi iş çıkarsakta mutlaka savaşacak birşeyimiz olsun!

ABSOLUT SecurityDUREX Babalar Günü

Referanslar:

Yaratıcılık Devriminin Öncüsü Bill BERNBACH, MediaCat (2005)

Yıldızlara Erişmek İsteyen Bir Reklam Ustası Leo BURNETT, MediaCat (2005)

Büyük Balığı Yutmak, Adam MORGAN (2004)

Hayatımız Reklam, Pelin ÖZKAN (2005)

Satan Reklam Yaratmak, Luke SULLIVAN (2001)

http://ilef.ankara.edu.tr/reklam/

http://www.bildirgec.org/

http://ortakdefter.blogspot.com/

http://www.alaaddinadworks.blogspot.com/